Helsingin Musiikkitalo sai pitkään haluamansa; Pohjoismaiden suurin LED-screen paraatipaikalle
Markkinoinnin tarve sekä keskeinen ja kontaktipitoinen sijainti, kaksi asiaa jotka puoltavat LED-screenin hankintaa. Näillä eväillä myös Helsingin Musiikkitalo polkaisi liikkeelle pitkän prosessin tavoitteenaan nykyaikainen ja laadukas markkinointikanava sekä kiinteistön julkisivun elävöittäminen. Pitkään jatkunut odotus päättyi heinäkuun viimeisinä päivinä, kun Jumboscreen™ Helsingin Musiikkitalon asennus oli saatu päätökseen päivälleen sovitun aikataulun mukaisesti.
Projekti on yrityksemme Jumbo Digital Oy:n toistaiseksi suurin. Kokonaisen julkisivupinnan digitalisointi merkitsi 172,8m2 kokoisen LED-mediaseinän rakentamista. Helsingin Musiikkitalo painotti toimittajavalinnassaan kokemusta ja laatua, ymmärrettävästi. Koon lisäksi mainittavana erikoisuutena on Jumboscreenin™ näyttöpinnan läpinäkyvyys, jota kaupungin lupaviranomaisten puolesta edellytettiin. Läpinäkyvyys keventää mediaseinän ulkonäköä ilman että kontrasti merkittävästi heikkenee. Musiikkitalon Jumboscreen™ toteutettiin SMD-ledeillä, joka takaa laajat katselukulmat ja näin ollen mediasisällöt ovat luettavissa/havaittavissa mahdollisimman laajalta alalta.
”Hankinta- ja asennusprosessi sujui Jumbo Digitalin kanssa todella hienosti, tästä on hyvä jatkaa yhteistyötä”, Musiikkitalon toimitusjohtaja Pekka Kauranen sanoo.
Olemme ylpeitä Musiikkitalon kanssa aloitetusta yhteistyöstä, projektin matka tähän rajapyykkiin saakka on ollut todella mielenkiintoinen ja olemme taas yhtä huikeaa ammatillista kokemusta rikkaampia ja valmiimpia tuleviin haasteisiin.