Miksi hankkia LED-screen?

helmikuu 5, 2014

Hyödynnä ympäristön potentiaali

Yritysten liiketilojen välittömässä läheisyydessä liikkuu päivittäin potentiaalisia asiakkaita pilvin pimein. Tavoitatko sinä yrittäjänä tämän potentiaalin riittävän hyvin? Vuosien saatossa ihmisten ostokäyttäytyminen on muuttunut voimakkaasti. Kuluttajat eivät ole enää niin suunnitelmallisia, vaan päätökset tuotteiden ja palvelujen hankinnasta tehdään entistä useammin hyvin lähellä myymälää/palvelun tuottajaa. Liiketilasi ohi kulkeva potentiaali on siis arvokkaampaa kuin ehkä osasit aavistaakaan. Olisiko sinulla yrittäjänä tarvetta mainostaa tälle potentiaalille ajantasaisesti ja näyttävästi ostopäätösten äärellä?

Imago-nostetta LED-screenillä

Kilpailu on kovaa, alalla kuin alalla. Se kenen puoleen kuluttajat hankinnoissaan kääntyvät, on monesti kiinni tunnepuolen asioista. Henkimaailman juttuja. Asiakkaat arvostavat luotettavuutta, josta kertoo menestys. Ajatellaan, että menestynyt yrittäjä/kauppias on hoitanut asiansa asiakkaitaan kohtaan hyvin ja saavuttanut menestyksensä siten. Tästä syystä kuluttajat etsivät luotettavuuden ja menestymisen merkkejä yrityksen toiminnasta. Osa näistä on ulkoisia tekijöitä, miltä asiat näyttävät. Mikä esimerkiksi liiketilassa kertoo menestyksestä; hyvä sijainti, ulkoasu, käytettävät kalusteet, myymälän siisteys jne.? Kyllä. Ammattitaitoisesti suunniteltu ja laadukkailla komponenteilla toteutettu Jumboscreen on oiva imagon kohottaja, menestyksen ja luotettavuuden viestijä. Näyttävä ja nykyaikainen viestintäväline.

LED-näyttö vs. perinteiset ratkaisut

Jokainen meistä on törmännyt maailmalla liikkuessaan perinteisiin painettuihin ulkomainoksiin, joissa kahdeksan neliömetrin mainoksesta on enää viisi neliötä mainospaikalla. Liima ei oikein pitänyt ja piiskaavan sateen ja viheliäisen tuulen jäljiltä loppuosa on läheisessä ojassa. Saattaapa luettavissa olla palasia jopa 2-3 edellisen mainostajan kampanjasta, pieni pala jokaisesta. Muistin syövereistä löytyy varmasti myös kuva rollarityylillä vaihtuvasta still-mainoksesta lasin takana. Mainoksen vaihdosta aiheutuvan ”laahaavan” äänen pystyy kuulemaan vielä muutama kymmenen metriä mainoksen ohittamisen jälkeen. Olisiko LED hyvä vaihtoehto?

LED-screen on nykyajan ulkomainonnan suunnannäyttäjä. Suurvideonäytöt ovat näyttäviä ja vaikuttavia mm. korkean valotehon, syvien värien ja sisällön monimuotoisten mahdollisuuksien ansiosta. Materiaaliksi kelpaavat kaikki still-kuvista aina videoihin ja live-kuvaan saakka. Tutkimusten mukaan liikkuvaa kuvaa sisältävän mainosaineiston huomioarvo on kymmenkertainen perinteisiin ratkaisuihin verrattuna!

Huomioarvoisen materiaalin lisäksi myös sisällönhallinnan helppous, nopea ja vaivaton päivitettävyys on erinomainen ominaisuus. Screenit ovat verkon yli etähallittavia ja materiaalin päivitys onnistuu näin ollen mistä ja milloin tahansa nettiyhteyden kautta muutamassa minuutissa.

Kehittyneen sisällönhallintaohjelmiston ansiosta suurenkin mainosmäärän hallinta on helppoa. Järjestelmään on mahdollista ajastaa materiaalia kalenterin mukaan pitkälle tulevaisuuteen, joten se toimii omalta osaltaan apuna myös markkinoinnin vuosisuunnittelun työkaluna. Sisällön tarkat ajastusmahdollisuudet mahdollistavat myös viestien vaihtelevuuden ja kohdennettavuuden. Saman kampanjan sisälle voidaan samallekin päivälle ajastaa erilaisia mainosversioita, joko vuorottelemaan tasaisesti tai sitten esim. vuorokauden aikojen mukaan. Jos liiketilasi läheisyydessä liikkuu aamupäivällä enemmän ikäjakauman vanhemmasta päästä olevia ihmisiä ja nuoria iltapäivällä, niin viesti voidaan kohdentaa juuri näille kohderyhmille kyseisinä aikoina.

Miska Kangasniemi

Asiakkuuspäällikkö