Ulkomediaan panostaminen jatkaa huimaa kasvuaan. Median digitaalinen murros on jo pitkään näkynyt myös mainonnan saralla, ja perinteinen tv- ja printtimainonta on laskenut suosiossa jo 15 vuotta. Markkinatutkimukseen keskittynyt Kantar raportoi mediamainonnan laskeneen yleisesti viimevuotisiin tuloksiin verrattuna, mutta ulkomainontaan panostaminen on kasvanut rahallisesti 37,6%. Tämä on jatkuva trendi, ja tulokset aiemmilta kuukausilta näyttävät samankaltaisilta.

Mutta miksi ulkomainonta?

Ulkomainonnassa yhdistyy kolme tärkeää asiaa: näkyvyys, kohdistus ja hintatehokkuus. Mainoskampanjat keräävät tuhansia näyttökertoja, ja ne tavoittavat enemmän kuin muut mediat. Niihin ei voi kohdistaa mainostenesto-ohjelmia, joten niiden vaikuttavuus on suurempi. Jos ulkomainonnassa käytetään alustana laadukasta LED-näyttöä, se kiinnittää katsojan huomion vielä varmemmin. Näytöille optimoidut mainoskampanjat voivat kertoa brändin tarinaa samalla tavalla kuin tv-mainokset, sillä erolla että katsoja ei ärsyynny mainoksesta koska hän odottaa kuumeisesti Simpsonien jatkumista mainostauon jälkeen. Ulkomainonta ei ole katsojalle ”pakollinen paha”.

Mitä pitää ottaa huomioon?

Jos haluat tulla mukaan ulkomainonnan menestystarinaan, tee se kunnolla. Tärkeintä on valita kumppani, jolla on teknologista osaamista siitä millainen näyttö ja alusta sopii sinun tarpeisiisi. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin panostaa LED-näyttöön joka on jatkuvasti poissa päältä, jossa on lamppuja pimeänä, tai joka ei muuten toimi odotetusti. Näytön pitää tuoda lisäarvoa, ei päänvaivaa. Jos olet kiinnostunut erilaisista ratkaisuista ja haluat tietää kuinka ottaa seuraava askel, katso meidän näyttö-oppaamme ja ota yhteyttä, autamme mielellämme!